افت شدید دامین اتوریتی به صورت ناگهانی
دلیل افت ناگهانی دامین اتوریتی (اعتبار دامنه)
موز همان طور که قبلا هم گفته بود در تاریخ 5 مارس 2019 الگوریتم های خودش رو تغییر داده و از این به بعد با روش دیگه ای به سایت ها اعتبار می دهد. بعد از تغییر الگوریتم های موز اکثر دامین اتوریتی ها با کاهش شدید مواجه شدند که قابل پیش بینی هم بود.
آنچه در این مقاله می خوانید ...اگر شما نیز از تغییر ناگهانی اعتبار دامنه خود شوکه شده اید نگران نباشید و به گفته سایت موز دامین اتوریتی را یک پارامتر مطلق در نظر نگیرید و همیشه آن را به نسبت رقبای خود بسنجید.
دامین اتوریتی (Domain Authority) چیست؟
یکی از معیارهای مهم در مبحث سئوی وب سایت، دامین اتوریتی یا همان اعتبار دامنه وب سایت است که به معنای قدرت یک سایت بر اساس برخی از فاکتورهای مهم در زمینه بهینه سازی سایت می باشد.
معمولا هنگامی که یک وب سایت تاسیس می شود دامین اتوریتی آن 1 در نظر گرفته می شود و به تدریج با بهبود وضعیت سایت و افزایش دریافت بک لینکها این فاکتور در سایت افزایش می یابد. ماکسیمم دامین اتوریتی، 100 بوده که دست یابی به آن بسیار دشوار می باشد.
تعداد لینک ها و کیفیت آن ها، محبوبیت وب سایت نزد کاربران (تعداد بازدیدکنندگان) و بهینه بودن سایت ها برای موتور های جستجو در اعتبار دامنه نقشی اساسی دارند.
تغییرات ایجاد شده در الگوریتم موز
تغییر در مجموعه آموزشی: در گذشته دامین اتوریتی بر اساس مجموعه بزرگی از نتایج جستجوی دستکاری نشده آموزش دیده می شد اما اکنون مجموعه به صورت خاص تر در نظر گرفته می شود. در این حالت سایت هایی که با هیچ کلمه ای در گوگل رتبه ای ندارند را بهتر می تواند تشخیص دهد.
تغییر الگوریتم آموزشی: به جای اتکا بر مدل های خطی پیچیده، کمپانی موز به شبکه عصبی روی آورده است. با این تغییر می تواند دستکاری در لینک ها را تشخیص دهد.
تغییر فاکتورهای الگوریتم: فاکتور های رتبه بندی علاوه بر بررسی تعداد لینک ها، هم اکنون از اسپم اسکور اختصاصی موز با توزیع لینک ها بر اساس کیفیت و ترافیک ورودی استفاده می کند.
تغییر در استخوان بندی: قلب دامین اتوریتی، تعداد لینک های ایندکس شده است که با Link Explorer جدید موز بیش از ۳۵ میلیارد لینک را پوشش می دهد و این باعث افزایش اعتبار و استاندارد این الگوریتم شده است.
علل کاهش اعتبار دامنه (Domain Authority)
عدم رعایت اصول لینک بیلدینگ
لینک سازی شدید و در بازه زمانی کوتاه و عدم در نظر گرفتن لینک های اسپم، این مورد رایج ترین دلیل افت ناگهانی اعتبار دامنه سایت می باشد.
عدم رعایت کپی رایت و کپی کردن مطالب
استفاده از مطالب کپی سایت های دیگه و مورد شکایت قرار گرفتن از سوی سایت های منبع نیز می تواند علت افت شدید سایت شما باشد.
کاهش بازدیدکنندگان و بازدید سایت
یکی از مواردی که می تواند باعث افت اعتبار دامین شما گردد. کاهش ترافیک سایت حتی از سمت بک لینک ها باشد.
راهکارهایی برای بالا بردن دامین اتوریتی
1. بهینه سازی سایت
کدنویسی اصولی و درست
رعایت اصول کدنویسی از لحاظ رنکینک موتورهای جستجو دارای اهمیت زیادیست و همچنین برای بالا بردن دامین اتوریتی امری ضروری تلقی می شود.
تولید محتوای کاربردی و بهینه
اگر محتوای سایت شما بهینه بوده و کپی نباشند، موتور های جستجو شما را در کلماتی کلیدی، به کاربران خود نمایش داده و از این طریق علاوه بر جذب کاربران اعتبار دامنه خود را نیز افزایش می دهید.
بهبود سرعت وب سایت
عصری که در آن زندگی می کنیم عصر سرعت است و زمان اهمیت بالایی دارد. اگر به بالا بردن دامین اتوریتی سایت اهمیت می دهید. سعی کنید سایتی داشته باشید که صفحات آن سریع لود شود.
2. افزایش ترافیک ورودی سایت
تولید محتوای مناسب و مبتکرانه
اگر کیفیت و جذابیت محتوای سایت شما بالا باشند، کاربران شروع به انتشار آن می کنند. این امر به معنای بازدید بیشتر از طریق لینک های ارجاعی است و نهایتا دامین اتوریتی وب سایت را به شکلی مناسب افزایش می دهد.
رسپانسیو بودن وب سایت
امروزه مشاهده وب سایت ها فقط از طریق رایانه ها انجام نمی شود و سایت شما برای باز شدن روی گوشی های موبایل و تبلت ها نیز باید مناسب باشد. سازگار بودن سایت باعث می شود تا ترافیک عمده دیگر دستگاه ها را از دست ندهید.
شبکه های اجتماعی
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی در میان مردم برای تبلیغات و اهداف تجاری فراگیر شده و اهمیت بالایی پیدا کرده است. قرار دادن قابلیت انتشار محتوای صفحات اصلی سایت در شبکه های اجتماعی توسط کاربران می تواند به سرعت مطالب شما را بازنشر داده و اثرات مثبتی روی دامین اتوریتی شما داشته باشند.
3. لینک سازی مطلوب و اصولی
ساخت بک لینک خوب
یکی از مهم ترین پارامتر های دخیل در بهبود دامین اتوریتی داشتن بک لینک های مناسب از سایت های با دامین اتوریتی بالا می باشد که می تواند به افزایش اعتبار دامنه شما کمک فراوانی نماید.
لینک سازی در صفحات داخلی
درسته که بک لینک گرفتن از سایت های معتبر در افزایش دامین اتوریتی اهمیت بالایی دارد اما نباید از لینک سازی های داخلی در وب سایت غافل شوید. هدایت کاربران به صفحات مختلف از طریق لینکهای داخلی باعث ماندگاری بیشتر آن ها در سایت می شود.
تعیین کیفیت لینک ها و حذف لینک های نامناسب
بررسی وضعیت لینکهای موجود در سایت اهمیت خیلی زیادی دارد. باید به صورت مداوم و برنامه ریزی شده لینک ها بررسی و مواردی که مشکل دارند و یا خراب هستند از داخل سایت حذف شوند. این کار اعتبار وب سایت و به دنبال آن دامین اتوریتی را افزایش چشمگیری می دهد.
1397/12/18
9791 بار
بسیار عالی و کامل توضیح دادین
امیدوارم بهتون کمک کرده باشه.
سلام من شنیدم که به دلیل در نظر نگرفتن اثر برخی بک لینک ها این اتفاق افتاده
درود
این امکان هم میتونه وجود داشته باشه، در هر صورت چیزی که مشخص هست صرفا تغییر پارامتر های ارزیابیه
عالی بود و درست گفتید.دامین اتوریتی من از 12 به 5 بصورت یکباره کاهش داشت. درست زمانی که برای اولین بار سفارش گرفتن بک لینک دادن به فردی. احساس میکنم دلیل اصلی این موضوع همین باشه
چطوری دامین دامین آتوریتی (da) بدست بیاریم؟