متغیر در php

متغیر ها در php

همانطور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم متغیر ها در برنامه نویسی عبارت های قابل تغییری می باشند که می توان از آن ها مکررا و با مقادیر مختلف استفاده نمود. متغیر ها در php را به صورت زیر معرفی می کنند :

آنچه در این مقاله می خوانید ...

برای معرفی متغیر ها در php ابتدا علامت $ را قرار داده سپس نام متغیر را می نویسیم و یک مقدار به آن نسبت می دهیم ، توجه داشته باشید نام متغیر فقط می تواند شامل حروف بزرگ و کوچک انگلیسی ، اعداد و علامت _ باشد. همچنین اعداد به عنوان اولین حرف نام متغیر نمی توانند قرار بگیرند. در زیر یک متغیر تعریف کرده ایم :

  • $_hamanweb=”https://hamanweb.ir”

توجه متغیر ها در php حساس به حروف بزرگ و کوچک می باشند یعنی X$ و x$ دو متغیر متفاوت می باشند.

 

انواع متغیر ها در php :

در زبان برنامه نویسی php متغیر ها را به چندین نوع تقسیم کرده که خود php نوعشان را با توجه به عبارت نسبت داده شده به آن ها تشخیص می دهد و نیازی به معرفی نوع متغیر (مانند زبان های دیگر) نیست. در زیر انواع متغیر ها را می توانید مشاهده کنید :


String متغیر رشته ای
Integer متغیر عددی
Float متغیر اعشاری
Boolean متغیر منطقی
Null متغیر تهی
Array متغیر آرایه ای
Pointer متغیر اشاره گر

$_Strings=”hamanweb”;
$_Integers=85;
$_Floats=17.85;
$_Booleans=true;
$_Nulls=null;
$_Arrays=(a,b,…);
$_Pointers=&$_others;


مقادیر متغیرهای رشته ای را بین ” ” یا ‘ ‘ قرار می دهند اما اگر بخواهیم متغیری را درون یک رشته قرار دهیم به صورت زیر عمل می کنیم :

  • $hamanweb = “str1 $varname str2”;
  • “str1” . $varname . “str2”;
  • ‘str1’ . $varname . ‘str2’;

توجه در مورد اول اگر از ‘ ‘ استفاده شود به جای مقدار varname خود عبارت varname$ درون متغیر hamanweb قرار می گیرد.

 

آرایه ها در php :

در جاوا اسکریپت انواع متغیر ها و طریقه استفاده از آن ها را بیان کردیم اما آرایه ها، نوعی متغیر که می توانند چندین مقدار را در خود ذخیره کند (به مانند شی ها) . هر یک از مقادیر داخل آرایه دارای یک اندیس و یک مقدار می باشد . اندیس ها به صورت پیش فرض (بدون اندیس گذاری) از 0 شروع شده و اگر تعداد مقادیر n باشد اندیس ها تا n-1 ادامه می یابند. اما اگر نیاز شود می توانیم اندیس گذاری نیز انجام دهیم :

  • $A= array( ‘name’=>”rezza” ; ‘height’=>190 ; … )

توجه برای دسترسی به مقادیر درون آرایه ها از اندیس ها(index) استفاده می شود، مثلا برای تغییر یک مقدار درون آرایه و یا اضافه کردن یک مقدار به انتهای آرایه به ترتیب به صورت زیر عمل می کنیم :

  • $A[index.no]= new value; — $A[‘indexname’]= new value;
  • $A[]=new value; — $A[‘new indexname’]= new value;

توجه از آرایه ها می توان به صورت تو در تو نیز استفاده کرد به این شکل که به جای چندین مقدار چندین آرایه را درون یک آرایه قرار می دهیم .در این حالت برای رسیدن به مقدار مورد نظر به صورت زیر عمل می کنیم ، اگر A3 عضوی از A2 و A2 نیز عضوی از A1 باشد :

  • $A1[‘indexname in A1’][‘indexname in A2’][‘indexname in A3’] …
همچنین بخوانید...!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *