الگوریتم کبوتر گوگل

الگوریتم کبوتر گوگل چیست ؟

الگوریتم کبوتر چیست ؟

حتما تا به حال در گوگل عباراتی نظیر « نزدیک ترین کافی شاپ به من » یا « بهترین رستوران در مشهد » را جستجو کرده اید.

همان طور که می دانید ، گوگل در نتایج جستجو های محلی بر اساس موقعیت مکانی عمل می کند.

یعنی نزدیک ترین مکان مورد نظر را با توجه به موقعیت تان به شما پیشنهاد می کند.

اما گوگل چگونه این کار را انجام می دهد ؟

الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر یکی از الگوریتم های گوگل می باشد که بر روی نتایج جستجو و سئو محلی تاثیر گذار است.

این الگوریتم نخستین بار در بیست و چهارم جولای سال 2014 منتشر شد.

تا پیش از اعمال شدن الگوریتم کبوتر ، ملاک های گوگل برای نتایج جستجو ی محلی متفاوت بود. و به موقعیت مکانی کاربر توجه کم تری می شد.

مثلا ممکن بود با جست و جو کردن عبارتی مانند «نزدیک ترین رستوران به من» ، صرفا سایت هایی را مشاهده می کردید که از لحاظ سئو قوی تر بودند. و نتیجه مورد نظر و در دسترس را به دست نمی آوردید.

اما با روی کار آمدن این الگوریتم نتایج کاملا تغییر کرد. و به موقعیت مکانی و فاصله شما نسبت به مکان مورد نظر ، توجه بیشتری می شود.

الگوریتم گوگل

الگوریتم کبوتر چه تغییراتی در نتایج جست و جو ایجاد کرد ؟

 

بهتر دیده شدن کسب و کار های محلی :

همان طور که گفتیم طبق ساز و کار این الگوریتم ، سایت هایی که به موقعیت مکانی کاربر یا مکان ذکر شده در عبارت مورد جست و جو نزدیک تر هستند ، در نتایج جست و جو در اولویت قرار می گیرند.

این مسئله باعث می شود که کسب و کار های محلی و نو پا بهتر دیده شوند و مشتری های خود را راحت تر پیدا کنند.

 

تغییر در ظاهر نتایج جست و جو pack :

 یکی از مشهود ترین تغییراتی که با اعمال الگوریتم کبوتر به وجود آمد ، تغییر در صفحه نتایج جست و جو (SERPs) بود. به خصوص تغیر در پک نتایج جست و جو.

قبل از روی کار آمدن الگوریتم کبوتر ، گوگل نتایج جست و جو را در قالب یک پک هفت تایی به نمایش می گذاشت. اما بعد از آن این تعداد به 3 عدد کاهش یافته است. و نتایج بر اساس موقعیت کاربر بهینه شده اند. همچنین شما می توانید با کلیک بر روی گزینه مکان های بیشتر سایر نتایج را هم مشاهده کنید.

 

کاهش تعداد نتایج جست و جو :

تا پیش از اعمال الگوریتم کبوتر وقتی عبارتی را در گوگل جست و جو می کردید ، تعداد زیادی از جست و جو های مرتبط در پایین صفحه برایتان نمایش داده می شد.

اما با اعمال این الگوریتم ، این تعداد به حداکثر 10 نتیجه کاهش یافته است. زیرا گوگل با توجه موقعیت مکانی این نتایج را ارائه می دهد.

 

نمایش نتایج متفاوت جست و جو بر اساس موقعیت :

به عنوان مثال با جستجوی کلمه « رستوران » در دوشهر متفاوت دو نتیجه متفاوت خواهید دید.

همان طور که می دانید این الگوریتم نتایج جست و جو را بر اساس موقعیت مکانی مرتب می کند. به همین دلیل نتایج جست و جو برای یک کلمه ثابت اما در مکان های مختلف متفاوت است.

 

چه عواملی موجب بالا رفتن رتبه در جست و جوی محلی می شود ؟

 

سایت خود را در google maps ثبت کنید

یکی از مواردی که باعث می شود گوگل سایت شما را بهتر بشناسد ، ثبت کردن آن در نقشه گوگل google maps است.

این کار باعث می شود که گوگل درک بهتری از موقعیت مکانی کسب و کار شما پیدا کند. و در جست و جوی محلی رتبه بهتری را کسب کنید.

این کار را می توانید با استفاده از نسخه موبایل یا نسخه وب google maps انجام دهید.

برای این کار روی مکان مورد نظر خود راست کلیک کنید و گزینه افزودن یک مکان جا افتاده Add a Missing Place را انتخاب کنید.

سپس همانند تصویر ، اطلاعات خواسته شده را به درستی تکمیل کنید.

 

نام و اطلاعات تماس تان را در تمامی صفحات سایت درج کنید :

ربات های گوگل به خوبی توانایی درک آدرس و اطلاعات تماس را دارند.

به همین دلیل تکرار کردن این اطلاعات در تمامی صفحات ، باعث می شود گوگل مکان شما را راحت تر ردیابی کند.

بهترین مکان برای تکرار این اطلاعات فوتر سایت می باشد. زیرا در همه صفحات تکرار می شود.

دقت کنید که این اطلاعات با مواردی که در نقشه گوگل (google maps) ثبت کرده اید یکسان باشد.

علاوه بر این پیشنهاد می شود که سایت شما دارای صفحه تماس با ما باشد. که در آن علاوه بر اطلاعات تماس ، موقعیت دقیق شما بر روی نقشه قابل مشاهده باشد.

 

ثبت کردن سایت در وب سایت های دایرکتوری محلی(Directory Websites)

وب سایت های دایرکتوری درواقع منابعی هستند که فهرستی از سایت هایی که در حوضه یک بیزینس فعالیت می کنند را در اختیار کاربران قرار می دهند.

این گونه وب سایت ها بعد از اعمال الگوریتم کبوتر رونق زیادی پیدا کردند.

کاربران می توانند به تفکیک شهر و منطقه کسب و کار مورد نظرشان را در این وب سایت ها پیدا کنند. همچنین می توانند به کیفیت خدمات آن ها نیز امتیاز دهند. و این امتیاز ها در رتبه بندی گوگل نیز نمایش داده می شوند.

با ثبت کردن سایت خود در دایرکتوری ها می توانی باعث بهتر دیده شدن کسب و کار و ارتقاع رتبه تان شوید.

 

استفاده از زبان نشانه گذاری اسکیما schema

اسکیما مجموعه ای از اطلاعات کوچک microdata است. که با استفاده از آن می توانید توضیحات مفصل و بیشتری برای سایت خود ایجاد کنید.

این توذیحات در نتایج جست و جو به کاربران نیز نمایش داده می شوند.

استفاده از زبان نشانه گذاری اسکیما سبب می شود که موتور های جست و جو راحت تر با سایت شما ارتباط برقرار کنند. و درک بهتری از آن پیدا کنند.

برای این کار روش های مختلفی وجود دارد. که ساده ترین آن استفاده از افزونه است.

دو تا از بهترین افزونه ها در این زمینه Schema و Schema Markupهستند. که رایگان بوده و به راحتی از مخزن وردپرس قابل نصب هستند.

 

از نظرات و پرسش و پاسخ های کاربران استفاده کنید

اگر کسب و کار خود را در نقشه گوگل (google maps) ثبت کرده باشید ، کاربران می توانند در آنجا پیرامون خدمات شما به پرسش و پاسخ بپردازند.

سعی کنید کاربران خود را تشویق کنید تا نظرات و سوالات خود را را در این قسمت ذکر کنند. و به آن ها پاسخ دهید.

این مورد نیز می تواند خیلی در سئو سایت شما تاثیر گذار باشد.

همینطور برای بهبود سئو محلی سایت تان با توجه با سایر فاکتور ها ، می توانید از افزونه Yoast Local Seo استفاده کنید.

همچنین بخوانید...!

یک پاسخ به “الگوریتم کبوتر گوگل چیست ؟”

  1. مهدی گفت:

    بسیار عالی بود ممنونم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *